Etiketter

söndag 27 mars 2011

Omotiverad....

Är verkligen omotiverad just nu...kan ju bero på att allt jag tar mig för slutar med planläge i soffan efter intag av diverse piller...men...nu ska jag inte klaga mer, bara 10 veckor kvar och fram till igår ca 21.00 kändes det som våren var på gång, ett litet bakslag med stora snöflingor och minusgrader..tinar nog under dagen, solen skiner idag med..snart kan jag sitta ute och läsa intressant hästlitteratur och drömma mig bort..:) Förra helgen var det tävlingsdebut för Katarina och Gizze, dressyrtävling, jag tycker att det gick jättebra, så stolt över dom! Han var superfin på framridningen och stod snällt i transporten, mindre kul att lasta men gick in till slut..rädd i ridhuset för läskiga banderoller, solkatter och dressyrstaket...han var helt slut efteråt, mentalt, kanske var det därför det tog 20 min att få in honom i transporten.. Söndagen ägnades åt släkten, först ridskola, dom är duktiga tjejerna, sen matlagning hade Mickes syster och sambo samt Lucas kusin på middag...därefter planläge i soffan fram till 19.30, jag la mig före Lucas och Micke matade kusarna (som han gör de flesta kvällarna eftersom jag sover på soffan...) Veckan ägnades åt bull och kakbak med Maria på tisdagen, efter det sov jag mest... I lördags kom Ullis och red Farbror Allan, han fick fin present, grönt träns sååå snygg så! Tack snälla Ullis! Mamma och Tea tog hand om Cilda...jag tittade på... Micke köpte ny kostym, vi ska på bröllop i april, mycket snygg...själv hittade jag ingenting, så det blir väl tält och gummistövlar...sandaler om det är fint väder... Idag ska jag bara ligga på soffan och läsa en bok...äta en kaka eller två...och låtsas som att jag inte ser kaoset i tvättstugan, den halvfärdigmålade övervåningen, allt osmort läder i sadelkammaren..osv..osv...jag gillar verkligen inte oordning... Ska försöka mig på att ladda ner en bild eller två från kameran...dom kommer senare...tar väl hela dagen...är ju inte känd för att vara direkt teknisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar