Etiketter

tisdag 23 augusti 2011

Sjukstuga



Hur svårt ska det vara att komma tillbaka till någon form av rutiner igen efter sommaren?! Tanken var nog att jag skulle...rida en häst på fm när Clara sover och Lucas är på dagis, och häst nr 2 när Micke kommer hem. Stolpa lite hagar däremellan, fika och äta lunch med kompisar..(ok, jag erkänner att jag är en tidsoptimist med skev verklighetsuppfattning men man måste få drömma lite) men ..så är det inte...jag är sjuk, Lucas är sjuk och Clara är sjuk. Två kusar som står i regnet och stirrar på mig så fort jag öppnar dörren, gnäggar uppmande "ta in oss, vi ffrryyser"...släpar mig ut till stallet, tar in hästarna i det osopade och stökiga stallet, släpar mig tillbaka till soffan.. tur att det finns DVD, Playstation och TV..tur att man blir hyggligt mätt på kräm och mjölk..tur att en unge är nöjd med att bara ligga på soffan..tur att Micke kommer hem och lagar mat! Tur att förkylningar går över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar