Etiketter

tisdag 9 augusti 2011

Projekt

På sommaren ska man ha projekt, denna sommar likaså, kom dock igång lite senare än vanligt... Har iallafall tänkt att stängsla om vinterhagen, flertalet stolpar lutar kors och tvärs, tråden är av på hundra ställen där jag gjort fina knutar, kusarna har tuggat i sig ett antal stolpar i vintras. Jag tog på GPS:en och stegade runt bland brännässlor och skithögar igår för att mäta längden på hagen för att kunna beställa hem elband, breda sådana (har fått för mig att det kan bli riktigt snyggt eftersom jag satt sådant staket på ridbanan i väntan på trästaket...som inte ligger högst upp på priolistan enligt min handyman som jag har här hemma..). Hagen är 410 meter detta måste man då ta x 2 (bestämde mig snabbt för att bara ha två breda elband, har i dagsläget 3 smala trådar) 8 av stolparna var halvt uppätna och vi tänkte utöka hagen något så ca 15 stolp måste jag banka i, 12 stolp som står löst och 8 hörn som måste stöttas på ett eller annat sätt sen kom det roliga 91 stolpar i hagen x 2 isolatorer på varje med 2 skruvar i varje isolator....många skruvar blir det... kände häromdagen att jag kanske skulle ta tag i gymträningen igen, men efter denna uträkning tror jag att jag avvaktar ett tag till, man ska ju hinna rida också....(tur för mig...alltid skönt att ha ngt att skylla på, tror jag tar en kaka till...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar