Etiketter

torsdag 21 april 2011

Lovisedalsritten



Stolt...stolt...stolt.. över min fina häst, över Katarina som rider honom så bra, över mig själv som satt och fikade hela dagen..:) inte helt lätt för ett kontrollfreak som mig själv, tack Carro och Ullis för all hjälp. Helgen började med att mamma och pappa kom upp, pappa spikade ihop en sandlåda till Lucas så nu väntar vi bara på farfar som ska komma med sanden.. Mamma mockade i hagen och vi stängslade av en del av hagen för att låta gräset växa på sig lite. Carro kom upp på kvällen alltid lika roligt att umgås med goa vänner..hon hjälpte till att grooma Katarina och Gizze, tog superfina bilder som jag naturligtvis inte vet hur man lägger ut på länk trots tappert försök av Carro att lära mig...är helt enkelt för ointresserad (eller var det oteknisk).



Pappa och mamma körde upp Gizze till Lovisedal och man ser att han mognat, skötte sig utmärkt, lugn och städad, åt och drack bra, lovar gott inför framtiden..



Även Karins nya stjärna (Mickes travhäst) Fakir skötte sig bra, kommer bli en fin distanshäst han med..:)



Alla var nöjda och glada och dagen flöt på riktigt bra utan några stora missöden, KM avgjordes i 40 km klassen, hemlig idealtid, kul att alla kan vara med och slåss om KM titeln oavsett häst, hastighet, kondis (på en själv)...Carina vann och Jenny F kom 2.a Stort grattis!

1 kommentar:

  1. Vi i Värmland är också stolta! :) Klappa Gizze från oss! Hoppas vi ses något under sommaren :)

    Mvh Sarah

    SvaraRadera