Etiketter

tisdag 26 april 2011

Arbetsledare

Har hittat min nya roll i mitt nya liv fram till 15 juni iallafall..:) Arbetsledare.. påsken ägnades åt både husarbete och nöjen. Fredagen invanderades av min mans släkt (stora delar av den) en syster målade halva vårt hus på utsidan, fantastiskt rött och fint, kusinerna lekte med farbror som samtidigt sladdade ridbanan med fyrhjulingen, syster nr 2 hjälpte Micke att spika takfot...snart klart... Själv hjälptes jag och svärmor åt att fixa mat åt alla, en riktig påsklunch med sill, målade ägg och påskris, Härligt! Goda vänner kom upp och hjälpte till med stallet och motion av hästar..jag pekade..dom gjorde..börjar bli bra på detta..
Lördagen ägnades åt bilåka med Lucas, körde ner honom till mamma och pappa som var på landet, fick lunch, fika och middag..satt hela dagen i en stol i solen..härligt!
Söndag...sovmorgon..lugn förmiddag, Eva red Allan och fixade stallet, vi åkte på bröllop i det fantastiska vårvädret, Nette med familj körde Cilda och tog in hästarna på kvällen, tack!
Måndag, Lucas kom hem med morfar och mormor, kusinerna Alva och Tilde kom och red, jag och Micke rensade i gäststugan...grillade korv och njöt av solen...pekade och...andra gjorde...som sagt jag börjar bli en bra arbetsledare..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar